مدیریت بحران
دومین جلسه هماهنگی و هم افزایی دستگاههای مسئول در مدیریت بحران استان خوزستان
دکتر شریفی گفت: مدیریت به روز وکارآمد اطلاعات به عنوان اساسیترین جزء مورد نیاز در فرآیند تصمیمگیری و تصمیمسازیهای مدیران است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان خوزستان، دکتر مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 دومین جلسه مدیریت بحران در سال جاری با حضورسایر دستگاههای مرتبط در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشت تشکیل شد.
دکتر شریفی با تاکید بر اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک جهت جمع آوری و به روزرسانی اطلاعات فی مابین دستگاههای اجرایی ارائه کننده خدمات سلامت دراستان خوزستان در مدیریت بحران، به برنامه ریزی و آمادگی معاونت بهداشت برای پایگاه جمع آوری داده ها در سال جاری اشاره نمود و گفت: مدیریت به روز وکارآمد اطلاعات به عنوان اساسیترین جزء مورد نیاز در فرآیند تصمیمگیری و تصمیمسازیهای مدیران است.
وی افزود: فراهم نبودن اطلاعات مورد نیاز، در اختیارداشتن دادههای ناصحیح و روزآمد نبودن آنها همگی از جمله مسائلی است که مقوله مدیریت بحران را با چالش روبرو خواهد کرد.
دکتر شریفی توصیه کرد: با توجه به تنوع و تعدد اطلاعات مورد نیاز در مدیریت بحران، بانکهای اطلاعاتی متعددی با رویکرد پوشش ابعاد مختلف مورد نیاز است .
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان ضمن اشاره به اقدامات مستمر مراکز بهداشت استان خوزستان در زمینه سلامت محیط و کار خاطر نشان کرد: شناسائی انبارش های مواد شیمیائی و تهیه لیست آن مواد در کلیه دستگاه ها، نهادها، شرکتها و تهیه بانک اطلاعات در سطح استان پیش از بروز بحران از جمله اقدامات مهمی هستند تا بتوان قبل از بروز هر بحران یا حادثه تدابیر فوری و عملی را اتخاذ نمود.