معرفی اعضا

 

مسئول روابط عمومی :

فریبا دباغ زاده   


 

متصدی سمعی بصری:

احمد کعبی

معرفی و چشم انداز

با گسترده شدن جوامع و افزایش مراودات اجتماعی ، ارتیاطات روز به روز گسترده تر و پیچیده تر شد تا جائیکه تبدیل به یک فن و هنر گردید که امروز از آن به عنوان فن یا هنر روابط عمومی نام می برند .
فنی که ترکیبی از روش‌های تبلیغ, تشویق, ترغیب و اقناع برای دستیابی به هدف‌های فردی و گروهی است. رهبران و صاحبان قدرت و ثروت دریافتند دیگر چون گذشته نمی توانند با اتکا به  زور و قدرت مالی   بر جوامع حکومت کرد چون نیروی بازدارنده و مقابله گری بنام افکار عمومی مانعی بزرگ بر سر راه آنهاست   ، پس نیازمند روشی برای نفوذ در درون انسانها یه به عبارتی در اختیار گرفتن افکار عمومی هستند .
امروزه از حرفة روابط عمومی به عنوان یک «فن» و «هنر» برای سهولت ارتباط دو سویه بین دولتمردان و فعالان بخش تولید وخدمات با آحاد مردم یاد می‌شود و با پیچیده‌تر شدن روزافزون نظام اجتماعی، بر ضرورت گسترش و توسعه این حرفه و علم جدید بیش از پیش اتفاق نظر ایجاد شده است، تا جایی که در عصر حاضر کمتر سازمان و نهادی خود را بی‌نیاز از واحدی تحت عنوان روابط عمومی می‌بیند.

چشم انداز:
اطلاع رسانی به موقع اخبار و اطلاعیه ها
تلاش در جهت برجستگی و ارتقا روز افزون توانمندی ها
بهینه سازی ارتباط دوسویه روابط عمومی با تک تک مخاطبان و جلب رضابت آنها
انجام امور فرهنگی، مذهبی و ملی در حوزه اطلاع رسانی
انجام مصابه های عمومی و تخصصی با مسئولین و مدیران گروههای فنی و اجرایی
نظرسنجی و سنجش افکار گیرندگان خدمت در مراکز بهداشتی در راستای بهبود و ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات
تلاش در جهت تحول در ساختار روابط عمومی بر اساس نیازهای آینده و برنامه های بالادستی

وظایف روابط عمومی

شرح‌ وظایف‌ روابط عمومی‌:
مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکارعمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکار عمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ که‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود. بی‌تردید، این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیتهای‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ می‌توان‌ آنها را تحت ‌عناوین‌ ارتباطات ، امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها، انتشارات ، سنجش‌ افکار, پژوهش‌ و برنامه‌ریزی ‌دسته‌بندی‌ کرد. که‌ در زیر به‌ تشریح  این ‌ وظایف‌ می‌پردازیم‌.

۱ـ ارتباطات‌
-سیاستگذاری، برنامه‌ریزی‌ و کاربرد شیوه ‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف، سیاستها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان، رسانه‌ها و جامعه‌.
-گردآوری،جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای ‌سازمان‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
- تلاش‌ برای‌ تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ کارکنان‌ ، مدیران‌ و همیت‌ سازمانی‌ و زمینه‌سازی ‌برای ‌ برقراری ‌ ارتباطات‌ بین ‌ آنان‌.
- تکریم از ارباب رجوع و آموزش کارکنان در انجام فعالیت های ارتباطی با ارباب رجوع
- عضویت‌ و شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها، خط مشی‌ها ، برنامه‌ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشستها و گردهمایی‌ها و جلسه‌ها.
- تدوین" تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی ‌"در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسئولان‌ سازمان‌ با شخصیتهای حقیقی‌ و حقوقی ‌، کارکنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ و تلطیف‌ روابط و تنظیم‌ افکار عمومی‌.
- تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان ‌سازمان‌.
- برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.
- تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات ‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ و نیازهای‌ افکار عمومی‌.
- تهیه‌ و تنظیم ‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.
- ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای ‌اطلاع‌رسانی به‌ مردم‌.

۲ ـ امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها
- مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.
- پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.
- تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی- تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.
- مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه ‌، دایمی‌ و ...) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.
- طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).
- تهیه ‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.

۳ ـ انتشارات‌
- تدوین‌ کتب، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.
- گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌، اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها ، فعالیتها ، طرحها و برنامه‌ها، باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.
- تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.
- انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ .

۴ ـ سنجش‌ افکار
- تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی ‌ ادواری‌ (ماهانه‌/ فصلی‌/ سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای ‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.
- نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاه ها از یکسو و مدیران‌ و کارکنان‌ ازسوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
- سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه ‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.
- طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه ‌مؤثرتر در بهبود جریان ‌ امور سازمان‌.

۵ ـ پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌
- تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.
- نوآوری ‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.
- نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ در برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آتی‌.
- طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان ، مردم‌ ، دستگاهها ، مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد.

6- سمعی بصری
- تصویربرداری از کلیه مراسم ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- عکاسی از مراسم ها , جشن ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- تدوین و تهیه کلیپ , تیزر و...
-ارشیو عکس و تصاویر
-تهیه گزارش تصویری
-ارائه گزارشات مصور به مناسبت های مختلف
- ضبط برنامه های خبری و مصاحبه های رادیو و تلویزیونی