• 1404/03/11 - 10:01
  • - تعداد بازدید: 42
  • - تعداد بازدیدکننده: 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اطلاعیه

پاسخ به موضوع مطرح شده در فضای مجازی

پاسخ به مطلب منتشرشده توسط یکی از فعالان محترم اجتماعی در فضای مجازی درباره مشکلات آب آشامیدنی استان خوزستان

روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در پاسخ به مطلب منتشرشده توسط یکی از فعالان محترم اجتماعی در فضای مجازی درباره مشکلات آب آشامیدنی و نقش مرکز بهداشت در حوزه نظارت، به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند:

 

مراکز بهداشت با بهره‌گیری از نزدیک به ۳۵۰ نفر مهندس بهداشت محیط، در دو نوبت صبح و عصر (تعطیل و غیرتعطیل) از تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی بازدید به عمل می‌آورند. نمونه‌برداری میکروبی، کلرسنجی و کدورت‌سنجی از اقداماتی است که بازرسان بهداشت محیط در نقاط مختلف شبکه توزیع آب و تصفیه‌خانه‌ها انجام می‌دهند. این فرآیند با استفاده از ظرفیت ۲۴ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه صورت می‌گیرد. نمونه‌های اخذشده در این آزمایشگاه‌های مجهز (میکروبی و شیمیایی) مطابق استانداردهای ملی آزمایش شده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در کیفیت آب، موضوع بلافاصله به شرکت آبفا اعلام می‌شود. پیگیری رفع مشکل تا حصول نتیجه نهایی در دستور کار مراکز بهداشت قرار دارد.

 

در سال ۱۴۰۳، کارشناسان این مرکز ۴٬۵۲۰ مورد بازرسی از سامانه‌های آب، ۲۵٬۱۱۸ نمونه‌برداری میکروبی، ۶۸۹٬۸۵۵ کلرسنجی، ۲۴٬۴۳۶ کدورت‌سنجی و ۴۷۰ آزمون شیمیایی از شبکه توزیع آب آشامیدنی انجام داده‌اند. لازم به ذکر است با وجود افزایش هزینه‌های آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و کلرسنجی که هزینه‌های قابل توجهی را به مرکز بهداشت استان تحمیل کرده، این مجموعه با اولویت‌دادن به سلامت مردم، خدمات خود را با حداکثر توان ارائه می‌دهد.

 

از دیگر اقدامات مرکز بهداشت استان، رسیدگی به شکایات مردمی (حضوری یا از طریق سامانه ۱۹۰) است. گاهی مشکلاتی نظیر شکستگی خطوط توزیع آب رخ می‌دهد که بلافاصله پس از دریافت شکایت، تیم فوریت‌های بهداشت محیط محل را بازرسی کرده و ضمن اطلاع رسانی به شرکت آبفا، اقدامات کنترلی لازم را اجرا می‌کند.

 

مرکز بهداشت استان به‌هیچ‌وجه در نظارت کیفی آب شرب مردم شریف استان مسامحه نکرده و نخواهد کرد. این مرکز پیگیری مشکلات تأسیسات و شبکه‌های توزیع آب در مناطق شهری و روستایی فاقد شرایط استاندارد را از طریق مراجع ذی‌صلاح استانی ادامه داده و تا حصول نتیجه نهایی آن را پیگیری می‌کند. از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل در آب آشامیدنی، از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا با اولویت بالا رسیدگی شود.

  • گروه خبری : بهداشت محیط و حرفه ای
  • کد خبر : 6053
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید